Root Js

powered by
Socialbar

UUM Finally Hacked

Assalamualaikum..
Jumaat / 16 Mac 2012..


Seperti yang diketahui pada masa sekarang, banyak penggodam-penggodam baru yang berkaliber telah wujud di Malaysia. Sebenarnya ini adalah satu perkembangan yang positif jika dipandang daripada beberapa sudut. Tetapi bukan itu yang saya mahu bicarakan. Hari ini dilaporkan sekurang-kurangnya dua buah laman web berstatus .my telah digodam oleh penggodam yang menggelarkan dirinya sebagai b0ogle. 

Laman web terbabit iaitu Astro dan UUM ( Universiti Utara Malaysia ) dilaporkan telah berjaya digodam dalam #0ps Palestine. Agak menarik sebenarnya kerana laman  web UUM beberapa tahun yang lepas pernah digodam oleh penggodam daripada Indonesia dalam perang siber selama 7 hari dengan Alien Crew ( Malaysian ) yang melibatkan domain meraka iaitu Perpustakaan Sultanah Bahiyah. Ini kerana laman web terbabit boleh dikatakan "kebal" sedikit kerana sebelum ini admin pernah mencuba beberapa kaedah dengan melakukan "beberapa ujian sekuriti" tetapi gagal menjumpai sebarang kebocoran.

Bagaimanapun, domain berkenaan bukanlah domain utama mereka yang masih lagi boleh diakses seperti biasa. Domain yang berjaya dicerobohi ialah http://mybox.uum.edu.my/asish/index.html dan laman terbabit masih lagi mempunyai jejak daripada penggodam ketika entri ini ditulis. Dengan ini admin / pentadbir laman terbabit diharap dengan segera dapat memperbaiki laman mereka seberapa cepat yang mungkin. 



Berikut adalah nota yang ditinggalkan oleh penggodam


hacked by b0ogle
hacked by b0ogle

h3ll0 4dm!n

Please pass these message to your friend

We want palestine free

Stop killing innocent children

Please give back al aqsa

We want peace..

Remember peace cant buy with money

Please give back their happines

Remember we will crush all zionis one day!! allah hu akbar

>

Screenshot






Dan kredit turut diberikan kepada rakan penggodam : 


my best friend : Vaxxine Crew9 - Mohd Izar - Phiber Optik - Zaar a.k.a IluvMy Penis - Rainseven DF - Master Lord - Jacks Sparrow - Sang Pisang HC - Noobster HC - Fruit Heaven - Ana Dira - Ryuzaki - Missz Nadea - dboyz | All Putera Army Team : HambaMalam - Shah - Gerong - Panji - JackSparrow - cyg selalu - fakyu tuyu - fakhru razi - MASOKIS - syam92x - M Fysa  Hexa - Alex John - BeTa - Raje Naz - megat - hizrie - Pegawai Pengurusan - Ct Ecca - Ejoy Crew - cik din - NaQiu Othman - Musa Sarudin - Ottoman Ibnu Othman - Jerung Jahat - Red John Dan Tidak Lupa Juga Saudara Tok M ] ( Allahyarham Tok M Rilekscrew )



Domain Astro yang turut berjaya digodam : 



Related : UNIMAS Hacked 


Related Domain Found :

Staff Mail
UMIS ( Student Portal )
Service Desk
Directory Desk
E-Kaunseling
Student Mail
Online Payment
Search People
WEBOPAC ( Library )
Learning Zone
Online ISO
MyBox ( Hacked )
Mylab
MyUUM

0 ulasan:

Post a Comment

Please Do Not Spam Here Moron. Everyone Welcome Here.