Root Js

powered by
Socialbar



Inilah kapal selam terbesar di dunia bernama “Typhoon”. Kapal selam ini merupakan kapal selam buatan Soviet / Rusia yang juga dikenali dengan  Poject941 atau Akula. Akula sendiri dalam bahasa Rusia bermaksud shark atau hiu. Typhoon adalah kapal selam nuklear yang dilengkapi dengan terpedo balistik. Kapal selam ini pertama kali dilancarkan oleh angkatan soviet pada tahun 1980an.




Dengan panjang 23 meter dan kecepatan gerak 22,22 knots, kapal selam terbesar di dunia ini dikatakan memiliki kemampuan untuk menyusup ke dalam wilayah Amerika Syarikat tanpa dapat dikesan . Kapal selam Typhoon dapat dilengkapi dengan senjata seperti 20 buah terpedo balististik ss-n-20, 9k38 IGLA SAM, misil anti kapal RPK-7, torpedo dan masih banyak lagi. Ia juga dapat menyelam sedalam 500 meter.




Tahukah anda, dengan kapal selam terbesar di dunia ini, kru “Typhoon” dapat beroperasi di dalam lautan selama 120 hari tanpa perlu muncul di permukaan. Terdapat 7 unit kapal selam jenis Typhoon yang pernah dihasilkan sampai sekarang dan beberapa sudah di tamatkan perkhidmatannya.   

Berikut adalah gambar-gambar lain yang diperoleh hasil daripada carian google


















HAHAHA

^_^

2 ulasan:

Anonymous said...

Cehhhh!!..lawaaa arr kapal selam yg last tue..keh keh keh

BRMCX said...

haha
^_^

Post a Comment

Please Do Not Spam Here Moron. Everyone Welcome Here.