Root Js

powered by
Socialbar


Tahukah anda disebalik terciptanya sesebuah teknologi itu, pasti ada kisah disebaliknya. Jom sama-sama kita bongkarkan sedikit untuk informasi dan pengatahuan kita bersama 
^_^



Simbol ini asal mulanya digunakan pertama kali pada perang dunia kedua sebagai kod rahsia. Garis vertikal melambangkan angka "1" yang bermaksud hidup atau on, dan lingkaran melambangkan angka "0" yang bermaksud mati atau off. Sementara lingkaran yang tidak sempurna melambangkan keadaan standby.



Simbol ini sudah tidak asing lagi buat yang suka transfer data dari satu perangkat ke perangkat lain. Kerana suka buah blueberry,raja Denmark ke 10, Harald Blatand mewarnai salah satu giginya dengan warna biru. Dan juga kerana bluetooth receptor pertama bentuknya mirip dengan gigi raja Harald Blatand. Maka, kod biasa yang melambangkan raja Harald sebagai simbolnya.



Belum ada kisah yang pasti dan jelas kenapa simbol segitiga dipakai untuk melambangkan butang "play". Yang pasti,segitiga dianggap simbol sebagai penunjuk arah yang paling senang dibaca. Kedudukannya yang mengarah ke kanan mengingatkan kita pada arah jalan pita rakaman pada kaset.



Kehebatan tongkat Neptunus tela terinspirasin terciptanya simbol USB sebagai connector yang boleh menghubungkan sambungan apapun. Tiga hujung tongkatnya yang terbentuk dari tiga bentuk iaitu kotak, segitiga dan lingkaran. Membawa maksud kepada USB adalah connector yang serba boleh.



Sebelum terciptanya mesin cetak, pendeta perlu menulis menggunakan tangan pada setiap naskah yang diterbitkan. Untuk meringkaskan perkataan "at", mereka telah membuat mencipta "t" yang mengelilingi "a". 
Maka terciptalah simbol ini.




Yang ini tak tercipta dimana-mana tempat. Anak Billy Ray Cyrus ni. HAHA
^_^

0 ulasan:

Post a Comment

Please Do Not Spam Here Moron. Everyone Welcome Here.