Root Js

powered by
Socialbar

Salah Siapa ?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Tahniah diucapkan buat pasukan harimau Malaya yang berjaya mara ke peringkat separuh akhir selaku juara kumpulan A dalam acara sukan bolasepak Sukan Sea di Palembang Indonesia.
Jaringan kemenangan telah dijaringkan seawal minit ke-18.

Seperti yang semua peminat Siber dan Bolasepak Malaysia jangkakan, kemenangan pasukan negara pada malam tadi pastinya akan mendorong rasa tidak puas hati daripada peminat bolasepak siber negara Indonesia.
Lantas dengan itu, laman-laman web milik Malaysia (.my) pasti akan menjadi sasaran untuk melepaskan rasa ketidak puasan hati tersebut.

Sebelum itu kita lihat beberapa screenshot seperti di bawah ini bagi yang sememangnya telah menjangkakan perkara tersebut berlaku.







Berikut adalah antara yang dapat dikenalpasti. Tidak pasti sebanyak mana sebenarnya. Antaranya yang paling tidak mengejutkan adalah laman web berdomain .gov juga turut digodam oleh penggodam daripada Indonesia.





Mirror 


Mirror





Seperti yang sedia maklum laman web di Malaysia adalah antara yang paling mudah untuk dicerobohi dengan bug-bug seperti biasa. Tidak kira sama ada berdomain edu / gov.
Dimana silapnya ?? Baca disini


Sehingga artikel ini ditulis, saya belum lagi medapat kepastian daripada pihak kenahack.com kerana mereka lebih arif lagi daripada saya. Mungkin mereka mempunyai lebih banyak lagi bukti-bukti yang lebih terperinci.





3 ulasan:

Unknown said...

nice post , tiada gangguan yg serius terhadap laman Malaysia setakat ini.

BRMCX said...

thx..
^_^
Yup..

♥j3n♥ said...

egegegegegeggee..jemmm jemmm...camne kenahack comment dulu ni..aishhhh

Post a Comment

Please Do Not Spam Here Moron. Everyone Welcome Here.